SPRAWDŹ SEN

Sprawdź sen co rano, zobaczysz co się stanie.

Najlepszym treningiem do zapamiętywania snów jest ich wyszukiwanie, przypominanie sobie – także szczegółów.
Średnio zapamiętujemy tylko kilka snów (około 3-5) z całej nocy. To oznacza, że nasze noce prawdopodobnie są naprawdę epickie, ale jak po dobrej imprezie – niewiele z  niej pamiętamy.
Jak to zmienić?

1. Budzenie się co jakiś czas

Śnimy w interwałach. Średnio co 90 minut następuje faza głębokiego snu (REM), podczas której śnimy nowy sen. Przerywanie tego schematu pomoże rozbudzić umysł, przez co łatwiej będzie nam zapamiętać sen.

2. Zapisywanie snów

Wszystko co zapiszesz ma znaczenie. Ogólnie sny sprawdza się na podstawie słów kluczowych.
Zapisuj co Ci się śniło. To z czasem wejdzie w Twój umysł do tego stopnia, że sam zacznie uważać to za bardziej istotne niż dotychczas, dzięki czemu więcej zapamiętasz.

3. Miejsce i okolice

Bałagan dla niektórych może być pomocny w zapamiętywaniu snów, ale dla większości może ograniczyć efektywność.
Miejsce w którym śpisz powinno być tylko miejscem w którym śpisz. Łóżko, kołdra, poduszka. Zadbaj o to.

4. Przygotuj się do snu

Prysznic przed snem jest pomocny, ponieważ rozluźnia ciało i umysł. Niech to będzie dla Ciebie moment, w którym jesteś tylko ze sobą. W takim stanie idź do łóżka.

5. Alkohol, używki i to co robimy przed snem

Nie są korzystne. Szczególnie w nadmiarze. Zatem jeszcze raz: sprawdź sen co rano – ale bez używek ;-) W kwestii zajęć wykonywanych przed snem, wszelkie rozmowy nad którymi musimy się zastanawiać mogą istotnie wpłynąć na jakość snu, i samo śnienie. Zatem obejrzenie filmu czy komedii nie powinno mieć wpływu, ale trudne rozmowy jak najbardziej.

 

Sprawdź sen
Zdjęcie pochodzi z Pexels.com

PRZEJDŹ DO DALSZEJ CZĘŚCI